Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

søndag 12. februar 2012

ADOPT a Soi dog from Thailand??

Hei mine venner:)
Da er jeg tilbake fra en fantastisk tur i Thailand, det har vært en opplevelsestur av dimensjoner med alt fra jungeltur, tiger trening, elefant ridning, elve rafting, Bangkok shopping, Bangkok sykehus opphold, øy hopping til frivillig jobbing på hunde kennel. Så mange inntrykk på kort tid og allikevel er det de tidligere gatehundene hos Soi dog som vant mitt hjerte! De har 300 hunder på kennelen sin bare i Phuket, så mange VIDUNDERLIGE sjeler som bare venter på ett hjem. Noen er forlatt, sultet, mishandlet eller forsøkt smuglet til Vietnam for å bli brukt i kjøtt handelen. Der blir de pint langsomt, flådd levende og dør den mest grusomme døden tenkes kan. Så jeg er VELDIG fornøyd med å si at jeg allerede 12timer etter min hjemkomst har funnet en hund fra Soi dog nytt hjem i Norge:)) Nå er det "Noi" sin tur!! Hun var min absolutte favoritt blant 300 hunder og jeg falt fullstendig for henne. Hun er rolig, snill, går fint i bånd, elsker mennesker og gir MASSE kjærlighet. Hun har vært på denne kennelen lengre enn de fleste, 3,5 år, og UTROLIG nok har ingen adoptert henne enda. Om du kan hjelpe, eller kjenner noen som kan så VÆR SÅ SNILL å gi meg beskjed! Jeg ordner alt det praktiske, er også villig til å strekke meg litt økonomisk for Noi. Kom igjen, hjelp meg å hjelpe denne skjønne hunden!!

Hi my friends,
I`m just back from an amazing trip to Thailand (will post pictures later). I`ve been on a jungel trip, elephant riding, tiger training, river rafting, shopping, hospital stay, island hopping and last but not least, working as a volunteer at the Soi dog shelter in Phuket. Off all these nice experiences, the Soi dog shelter work was my absolute favorite!! They have over 300 dogs only in the Phuket shelter, most saved from starving, abuse or even worse the dog meat trade business. This is so awful, the dogs that are not saved either die during transportation in OVERLOADED cages or dies the most painful, slo wly death you can imagne. I`m therefor SO HAPPY to announce that after only 12h in Norway, I managed to get the first Soi dog a home in Norway!!:) So now it`s "Noi" s turn!! I`m determined to find my favorite dog of the 300 dogs there, a good forever home! She can be transported worldwide and I will arrange with all the paper work, I just need to find an ADOPTER!! She s a real sweetheart, approx 4 years old, been living at the shelter for 3,5 years already!! She is a favorite amongst the employees there and I find it AMAZING that she hasnt been adopted yet! She s very calm, kind, walks good on a lead, affectionate and LOVES people. She will LOVE YOU to death:) PLEASE help me save this beautiful girl, share with friends and family and get back to me if you know of a good home for her!

 Hi, I`m Noi! I´m a very friendly dog that loves people. I`m very affectionate and patient

 but 3,5 years in a shelter is a LONG time. I´ve seen so many dogs get adopted, each time a volunteer comes to visit I get my hopes up.. It has to be my turn soon???

 My only dream is to have my own family that will love me and I will be the most loyal, happy dog ever!

Maybe YOU can help me?? That would be a DREAM COME TRUE!!

4 kommentarer:

  1. uff...stakkars, håper hun får er godt hjem!
    Er vel ikke så lett å få de til norge, må vel koste en del osv...har selv hund så dette var trist å lese om disse hundene.

    Carpe diem!

    SvarSlett
  2. Ja det tar 4 mnd å få de hit og koster litt men allikevel mye mindre enn å kjøpe de fleste hunder i Norge. Jeg er villig til å ordne alt og betale for Noi så si ifra om du hører om ett godt hjem:)

    SvarSlett
  3. Er hun stor? skal si i fra om jeg hører om noen :)
    uff, stakkars lille...håper hun får et godt hjem...

    SvarSlett
  4. Nei hun er litt høyere enn min dachs, til knærne ca og litt kortere enn en vanlig dachs så perfekt størrelse;)

    SvarSlett