Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

fredag 20. april 2012

Marrakech wishlist

Jeg har allerede begynt å få "Marokko abstinenser", det er altfor lenge siden jeg har vært der nå!!! I den forbindelse vurderer jeg seriøst å leie en container neste gang jeg reiser for å få med så mange skatter som mulig:) Jeg leker allerede med tanken på hva jeg skal kjøpe, og her er en foreløpig "Marrakech ønskeliste":

I`m already longing like crazy for Morocco, it`s been TOOOOO long since my last trip, have to go back very soon! I think I`m going to rent a container so I can bring back lots of moroccan treasures:) I`ve already got a small idea of what I`ll be bringing, so here`s my "Marrakech wishlist":

I love this table and the white lamp in the background!! I might be "crazy" and go for white tables for my purple, moroccan guestroom, but the lamp would be great in gold or dark brown

I love the "star" lamp and also the lamps standing on the floor. These I would absolutely buy plenty of, for my outdoor space, in dark brown

I LOVE the gold lamps on the floor, need at least one of these, and would be great with the same lamp as the one hanging on the wall, but in gold

Again, a beautiful "star lamp", just have to figure out where to hang it;)

These doors are just AMAZING!!! I would like the same pattern but as a window screen in my livingroom

If not possible, I will be able to settle for this one;)

I love the gold lamp in the middle, need more moroccan floor lamps:)

I would like 2 pendant lamps similar to these for my entrance. I need more light in that room so it would be perfect with clear glass combined with a black/dark brown "frame"

And then I`ll just have to make a garage sale for the moroccan lamps I already have but haven`t got a place to put:))



1 kommentar: