Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

onsdag 1. desember 2010

Varme ønsker

Det begynner å røyne på (mildt sagt) hjemme hos oss. Grunnen er at vi fremdeles ikke har fått (han utrolig treige) rørleggeren til å komme å koble til den vannbårne varmen. Det hjelper dessverre lite med ett hull i hagen som går herfra til evigheten om han ikke ordner resten... Joda, vi har en peis i hybelen, men den må strengt tatt sies å være mer for kos enn varme. Åpne peiser gir dessverre ikke den store varmeopplevelsen, heller den store opplevelsen av å bli kullosforgiftet..;) Så da ønsker jeg meg en stilig peis til 2.etg, som også gir masse varme! (Typen foreslo en "ovn i peis"..kremt..AVSLÅTT!)






Jeg synes det er utrolig kult å "ramme inn" peisen enten med maling eller fliser, hva synes dere?

2 kommentarer:

  1. Lekre peiser! Ønsker meg inderlig en ordentlig peis... en vakker dag :)
    Vi cs i morgen! Gleder meg!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Så mye herlig inspirasjon! Digger det siste bildet.

    Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    Ønsker deg en fin-fin kveld!

    Hilsen Carina

    SvarSlett