Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

fredag 27. mai 2011

Dilla på lilla!!!

Ja, det er meg..! Utfordringen hos NIB burde det egentlig stått mitt navn på.. Den går ut på å vise frem noe lilla man har i hjemmet sitt. Da jeg ELSKER lilla og har masse av det hjemme visste jeg ikke helt hvor jeg skulle starte. Men viser ett lite knippe bilder fra hjemmet med lilla ting, itillegg venter lilla tapet i gangen oppe, lilla kalkvegg på ett av soverommene og lilla stucco på ett baderom som enda ikke er ferdig..:) Jeg bruker lilla veldig mye sammen med alle nyanser av brunt, gull og metalliske farger og synes det er utrolig lekkert.

Yeah, thats me.. I`m so into purple and this months challenge at NIB was to show something purple in your house. This challenge should have had my name written on it..;) I LOVE purple and use it on everything from furnitures to candles. Here are some pictures from our house that has purple, and we still have a wallpaper in the entrance in purple, a purple wall in one of the bedrooms and a purple stucco lustro bathroom that still aren`t finished..:) I use purple in my interior with all palettes of brown, gold and metallic colors and think it`s very sophisticated.


Purple sofa, cushions, flower..

Purple and brown, love it!


Purple with metallic colors

Purple lamp

purple flowers with gold and bronze

More flowers..

Purple tiles for bathroom

Even the doggy sleeps on purple:)

Purple stucco for bathroom

Purple moroccan lamp in the bedroom

1 kommentar: