Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

tirsdag 24. mai 2011

Stucco

Igår begynte prosjektet med å teste ut stuccoen til baderommet. Det er en slags murpuss som er helt lik tadelakt (bare ikke så blank), og enklere å legge. Jeg ønsket meg en dyp, mørk lilla farge men det var enklere sagt enn gjort. Etter mye frem og tilbake kom vi frem til en lilla som er mer plomme farget og jeg tror det blir bra. Spennende å se det endelige resultatet:)

Yesterday we started our stucco project. Stucco is a kind of technic that looks almost like tadelakt, just less shiny, and easier to apply. I wanted a dark purple but we didnt have much sucess mixing the colors. After a while we got a plum kind of purple and I`m excited to see the final result tomorrow:)

Testing different colors

The color we ended up with

Applying the first layer on the wall...

3 kommentarer:

  1. Dette ser fantastisk ut! Gleder meg til å se det endelige resultatet!!

    Hva er egentlig stucco og hvor får man tak i det? Kan det brukes i vannsoner?

    Hvis ikke det koster skjorta, hadde det vært et spennende alternativ for vår del også ;-)

    Ønsker deg en super dag!!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  2. Jeg vil se flere bilder!! ;-))) SÅ spent!!

    SvarSlett
  3. Dette ser utrolig spennende ut...gleder meg til resten...

    SvarSlett