Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

søndag 2. oktober 2011

Fireplace

Huset er snart ferdig innvendig men det er ett par vesentlige ting som magler, blant annet en peis! Den som stod der før var gigantisk og forferdelig, men det betyr hvertfall at det er god plass til en ny:) Jeg ønsker meg en peis som kan være både åpen og lukket med en moderne stil. Har sett en veldig fin som har glass på 3 sider, noe som passer perfekt i stuen vår. Spørsmålet er bare hvordan "rammen" skal være, det er jo den som gjør selve peisen... Noen fine men kanskje litt kjedelige alternativer under?

The house is soon finished inside, except for some major things, for example, a fireplace. The old one was HUGHE and awful, but at least that means we have plenty of space for a new one:) I really want one that can be both open and closed, with a modern style. I would like glass on 3 sides so you can see it from different angles of the livingroom. The question is how to make the "frame", cause that really defines the style of the fireplace. What do you think about the ones below?







3 kommentarer:

  1. Hei! Hvor fant du peis med 3 "vinduer". Er på samme jakt som deg, og finner ikke helt det jeg vil ha, nei;) Men vi gir jo ikke opp!

    SvarSlett
  2. Personlig liker jeg best åpne peiser, men vi har gått for en Brunner med et glass + viktoriansk ramme. De har vel også varianter med glass på 3 sider?

    Legg ut et bilde av veggen hvor peisen skal være, så er det litt lettere å ha en formening ;-)

    Ellers likte jeg veldig godt peisen på gulvet med maleriet over. Ville nok kanskje hatt den litt opp fra gulvet, men uansett lekker!

    SvarSlett
  3. HiH: De har sånne hos "Bo Bedre", merket er Brunner;) Lykke til!
    Carina: Prøvde å kommentere hos deg her forleden men funket dårlig:( Jeg tar gjerne en lunsj til uken om du har tid? Vi ringes.. Jeg liker også åpen peis men det gir visst ganske dårlig varme og for å få det mest mulig funksjonelt er det greit med mulighet for begge:)

    SvarSlett