Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

mandag 18. oktober 2010

Bad

Oppussingen av hybelen vår begynner snart å bli ferdig. Til badet har vi valgt nokså "vågale" fliser som jeg er veldig spent på å se hvordan blir. Dessverre er flisleggeren av den trege, upålitelige sorten, så vi venter og venter i spenning. Vi har valgt mørke fliser så jeg håper virkelig belysningen blir god nok.. Imellomtiden drømmer jeg meg bort med disse lekre badene, samtidig som jeg blir mer og mer forvirret hva angår badet oppe. Har egentlig bestemt meg for tadelakt, men det er så vanvittig mange kule fliser at jeg vingler frem og tilbake.. Tadelakt eller fliser..??? Her kommer ett lite utvalg av bad UTEN tadelakt, men utrolig spennende allikevel..











3 kommentarer:

  1. Lekkert, lekkert, Stinemor! Jeg gleder meg til å få se hvordan det blir med gullflisene!!!! Tror det blir ordentlig flott!
    vi er i gang med badegulvet, tror det blir gull/brune mosaikkfliser... må titte litt før vi bestemmer oss helt!
    Lyst til å se spis elsk lev på kino en kveld?

    SvarSlett
  2. Ja gullflisene har jeg tro på, synes de er helt rå;) Spennende med badegulvet deres også, høres jo kjempefint ut med gull/brun til veggen deres, blir nok ENDA finere enn det var fra før! (Og jeg elsker jo badet deres..:)
    Er med på kino, når og hvor? Hva med mandag eller torsdag neste uke?
    Klem

    SvarSlett
  3. Torsdag neste uke høres ut som en god plan!
    Da sier vi det :) vi ringes nærmere da!
    Kos deg med planlegginga!
    Klem
    Lise

    SvarSlett