Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

mandag 17. januar 2011

I love my elephants:)

Da har jeg fått vært en tur i Paris igjen å hente bildet jeg hadde bestilt :) Forrige gang jeg var i Paris var vi på en restaurant i Marais området, hvor de hadde mange flotte bilder. Det var ulike dyremotiver malt i naturfarger med gull som bakgrunn. Det er ikke ofte jeg liker bilder godt, men jeg forelsket meg helt i ett med elefanter på, og nå har jeg fått mitt eget:) Det er malt av en fransk kunstner som heter Laurence Dancie, hun maler kun ulike dyremotiver, og bildene hennes er fantastiske. Til min store glede likte også min kjære bildet veldig godt, så nå gleder vi oss til å få hengt det opp etterhvert. Det var ikke bare bare å få det med seg gjennom sikkerhetskontrollen, inn på flyet og inn i bilen, men det var verdt strevet! Blir morro å se hvor vi får plassert det etterhvert, og håper det vil passe godt inn i huset vårt.



Bildet er finest på kvelden, i litt dempet belysning og jeg tror det blir veldig bra med mørkere bakgrunn

3 kommentarer:

  1. Åh, utrolig flott bilde. Så jeg skjønner godt at du tok deg bryet med å få det hjem. Jeg har ei venninne som bare elsker elefanter, hun hadde "dånt" om hun hadde sett det ;)

    Ha en flott dag ;)

    SvarSlett
  2. Venninna til Black feathers her.....Hun kjenner meg godt ja...for det bildet var rålekkert, og det var nr før jeg faktisk dånte;-)

    Ha en fin kveld;-)

    SvarSlett
  3. Lekkert, lekkert! Du vet å finne de lekreste skatter... og faktisk få dem med deg hjem ;)
    Klem
    Lise

    SvarSlett