Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

onsdag 19. januar 2011

White beauty

Jeg må innrømme at hvitt kan være ganske så lekkert! Har egentlig aldri ment noe annet men er så ufattelig lei av shabby chic, country stil etc. "Alle" har den stilen, den finnes ikke personlig, og jeg merker at det har gjort at jeg nesten har blitt allergiske mot hvitt, da få mestrer å få det noe annet enn søtt, klissete og kjedelig. Itillegg synes jeg hvitt må kombineres med noe som bryter, ikke beige, lys grått og andre "kjønnsløse" farger. Men det gjelder jo de fleste farger og stiler, det blir mye kulere og mer spennende om man bryter litt. Minimalitsitk hvitt derimot er meget lekkert, men ikke en stil jeg selv ville valgt, da det blir for kaldt for meg. Hvitt i kombinasjon med gull og metalliske farger derimot, er FANTASTISK, og en kombinasjon man sjelden ser. Selv falt jeg veldig for "hvit glam" stilen på bildet under, men synes også de andre bildene her er utrolig flott. Enjoy;)

Ahhhhh, fantastisk!!! Helt nydelig kombinasjon og rå sofaer fra Ligne Roset. Me like alot!!

Dette er egentlig mer min stil.. Flotte farger og eksotisk interiør:)


Jeg elsker store vindusflater

Eksotisk interiør i kombinasjon med hvitt er ganske lekkert. Det flotteste her er forøvrig de FANTASTISKE speilene!

Nydelige vinduer tar masse oppmerksomhet, da er det greit med hvite vegger

Ååååååå.. mere Ligne Roset og ett superkult metallisk"glam" bord

3 kommentarer:

  1. Ja dette var lekre interiør i hvitt. Flotte kombinasjoner med det metalliske og det lyse.

    Min venninne har vært innom bloggen din og sett på elefant bildet og hun "dånte" nesten. Ler. Hun likte det veldig godt.

    Ha en strålende dag ;)

    SvarSlett
  2. Mye lekkert du viser, men jeg må innrømme at den sofaen på første og siste bilde hadde jeg ikke tatt imot om de hadde kastet den etter meg. Hehe

    Men gøy å kikke likevel! Og så er jeg nok litt enig med deg om å være mettet på ensidig hvitt og lyst. Ikke minst fordi jeg har mye hvitt selv. Men jobber nå med å få en del av rommene litt sprekere.

    Klem

    SvarSlett
  3. Åh, de SPEILENE var helt RÅ!!!! Hele interiøret forresten.... men sofaene fra LR kunne jeg nok også spart meg for.. litt for space world for meg... hi hi...
    Skjønner forsåvidt ikke at noen klarer å bare ha én stil, jeg... er jo så mye FORSKJELLIG lekkert!
    Ha en fin kveld, Stinemor!
    Klem
    Lise

    SvarSlett