Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

torsdag 6. januar 2011

Etter en nedtur kommer det alltid en opptur...?

Håper alle har hatt en god jul og får ett godt nyttår!
Julen min ble meget amputert da vi ikke fikk med oss hunden vår hjem til Norge:( Vi var pakket og klare til å reise til flyplassen når beskjeden kom; han hadde for lave blodverdier til innreise!! Kan ikke huske å ha blitt SÅ skuffet før.. Så da er det på`n igjen med nye 4 mnd og håpe at verdiene er bedre i april.

Det var både rart og godt å se han igjen. Han har levd ett meget beskyttet liv hos våre venner, så han hadde det bra, men var veldig redd for andre mennesker og dyr og trengte sosialisering. Etter 2 dager hos oss begynte han å livne til, overvinne frykten, og han ville leke med andre hunder. (Første gang vi tok han med til en hundepark så han ut som ett spørsmålstegn, hva pokker driver alle de tullingene med, løper etter en ball!??:) Det var utrolig å se hvordan han nøt livet og andre hunder, og det å løpe løs på stranda, mer og mer for hver dag. Siste kvelden var han blitt så selvsikker at han tom skulle kose og sove i senga, SINNSYKT koselig (og jeg sover ALDRI med bikkjer i senga..)! Så det var veldig trist å levere han tilbake, selvom vi vet han har det godt der. Nå teller jeg egentlig bare uker til vi kan prøve igjen i mai!

Men etter en sånn nedtur må det jo komme en opptur, så nå prøver jeg å fokusere på alt det positive som skjer i huset. Vi rakk også en kjapp tur til Estland i julen for å kjøpe materialer. Der var det masse spennende, bla en fantastisk, billig kantparkett som jeg gleder meg til vi får!
Idag har jeg bestilt tapeter, det blir også veldig spennede, så da skal dere få en liten forhåndstitt her:)

 Jeg er fremdeles veldig glad i denne stentapeten og skal ha den på en vegg i stuen

 Jeg kom tilfeldigvis over denne tapeten og det var love at first sight:) Gleder meg til denne skal pryde veggene i gangen, lilla stentapet.. Ohlala!!!!

 Enda en flott tapet, men den tapte såvidt på målstreken;)

Denne skal vi ha på den ene veggen på soverommet og jeg tror og håper at den blir griselekker:)

Alle tapetene er fra Omexco og de har så masse fint at det nesten er umulig å bestemme seg!
Ha en fortsatt fin kveld, vi blogges plutselig;)

4 kommentarer:

  1. Så fint at dere fikk kost litt med Lucky! Vi får satse på at han får komme hjem i mai...
    Blir nok griselekkert med tapetene! Så spennende at dere har vært i Estland å plukket ut da, gleder meg til å få se :)
    Godt nyttår, snuppa!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Tror vi må finne nytt navn til han enn så lenge, han er ikke mye heldig..;) Håper du trives i ny jobb og godt nyttår til dere også! PS: Vi skal på fjellet til helgen, om dere er der så gi lyd!
    Klem

    SvarSlett
  3. Åååå! Så leit å høre! Jeg har gledet meg til å lese innelgget om når Lucky kom hjem til dere. Kjenner jeg ble litt skuffet jeg også! Men er nok ikke i nærheten av hva dere må ha følt.

    Tapeten blir nok knall!

    Jeg har nytt innlegg i kveld.

    Ha en riktig strålende helg :)

    SvarSlett
  4. Heisann. Kom over bloggen din på nIB og synes at du har en stilig blogg. Jeg legger deg til hos meg ;)
    Så kjedelig at dere ikke fikk med dere hunden hjem, men neste gang så går det sikkert ;)
    Lekre, lekre tapeter du viser frem, de hadde jeg virkelig sansen for ;)
    Takk for titten og ha en flott søndag ;)

    SvarSlett