Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

mandag 31. januar 2011

I villrede

Da har vi kommet så langt at jeg skal begynne å tenke på badet oppe. Og siden min kjære har sagt at det blir "mitt" bad, rommet jeg virkelig kan slå meg løs i, er det bare å la fantasien løpe løpsk:)
Jeg har imidlertid ett par problemer;
1- Jeg VIL ha tadelakt, men tullingene som skulle gjøre denne jobben (og som er de eneste i Norge som driver med det), herpet badet nede, og er herved nektet adgang
2- Jeg er HODESTUPS forelsket i fliser fra Oceanside, men de selges kun hos Fired earth (såvidt jeg vet..?), og er SINNSYKT dyre, ergo utgår de dessverre med skyhøye kneløft:(

Jeg er litt sånn at når jeg liker noe, vel da er ingenting annet bra nok, så jeg har nå ett giga problem!!

Så kom jeg over en fantastisk butikk i Sverige, (http://www.stiltje.se/) som selger tadelakt. Juhu tenkte jeg, problemet er bare at nå må jeg gjøre jobben selv, og det aner jeg ikke hvordan man gjør... Men, vi får laste ned en bruksanvisning, så ordner det seg nok;) De har itillegg NYDELIGE farger, så dyp lilla tadelakt er for øyeblikket innen rekkevidde!!:)

Verre er det med flisene. Jeg ville ha mosaikk til dusjsonen, men det er jaggu ikke lett å finne noen metalliske lilla/gull fliser som ikke koster "skjorta". Så fant jeg plutselig noen kule fliser i Estland, fra Petra Antiqua, så er foreløpig i tenkeboksen her. Blir ganske spesielt, men jeg liker definitivt ting som er annerledes. Hva tror dere??





4 kommentarer:

  1. Oj ja dette høres veeldig spennende ut. Tenk å kunne bestemme hele badet selv... "drømme". Men hva i all verden er tadelakt??

    Ha en inspirerende dag ;)

    SvarSlett
  2. Det der er jo rett og slett griselekkert. Men tenk over i forhold til rengjøring. Det blir nok litt putlete å få rent.. ellers sier jeg go for it!

    SvarSlett
  3. Takk for tilbakemeldinger, skal tenke på rengjøring.. Har lett for å glemme det praktiske når jeg ser noe vakkert;) Tadelakt er en marokkansk murpuss, ser ut som betong på mange måter men er silkemykt og griselekkert! Fås i alle farger, se bildene mine under "tadelakt";)

    SvarSlett