Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

tirsdag 18. januar 2011

Le monde sauvage

Jeg var selvfølgelig innom min favorittbutikk i Paris på min siste tur, "le monde sauvage". Butikken har stoffer, gardiner, tepper, sengetepper etc og er MEGET eksotisk:) Tingene deres kommer fra østen, og har en eksklusiv finish man nesten bare kan drømme om å finne her hjemme. Jeg fikk kjøpt flere gardiner, men drømmer om det orientalske teppet de akkurat hadde fått inn...


Jeg digger dette teppet! Det er så sjelden man finner orientalske tepper i en så dus, vakker farge!




Ikke værst dette heller, lilla fargene var ikke så "røde" som bildet tilsier

Ååååååå.. Nydelige farger og stoffer.. Mine gardiner er de lys syrin/grå silkegardinene til venstre:)

Favoritt teppet mitt på gulvet..

Beklager den dårlige bilden kvaliteten!

5 kommentarer:

  1. Virkelig nydelige tepper og gardiner. Kan jeg spørre hvor du har fått tak i slike gardiner, for jeg har vært på jakt etter det, til mitt nye soverom, men bare funnet bilder og ingen tilbydere. Skikkelig irriterende etterhvert!

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja jeg vet, det er ikke lett å finne:( Disse er fra butikken i Paris dessverre, vet ikke om noe sted i Oslo som selger liknende

    SvarSlett
  3. Wow....synd jeg gikk glipp av denne butikken i høst da jeg var i Paris. Flott bilde som ble med deg hjem i kofferten;o) Ha en fin dag!
    Klem fra Maliva

    SvarSlett
  4. Hehe... det står jo. :) Jeg ble så oppslukt av bildene jeg. :))

    SvarSlett