Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

torsdag 28. april 2011

Flowerpower

Det er deilig vår i luften og jeg føler meg helt gira. Ikke på å trene eller noe annet sunt, men på å rydde opp i hagen. Jeg har aldri hatt hage før, så nå er jeg i ekstase:) Har egentlig bare lyst til å være hjemme å ordne i hagen hele tiden. Problemet er at vi har naturtomt så jeg aner ikke hvordan vi skal plante da vi ønsker å opprettholde naturtomten. Skulle SÅ gjerne hatt en hagedesigner på besøk, men pengene er merkelig nok borte:( Så snart jeg er tilbake fra USA skal jeg løpe alle hagesentre rundt for å få tips og inspirasjon og kjøpe inn noen nydeligse blomster og trær. Noen som har tips på vakre grønne planter man kan plante sammen med blomster? Ser for meg en frodig hage med magnolia tre, grønne busker og lilla blomster i bøtter og spann:)

It`s spring in the air and I feel excited. I just want to spend all my time in the garden cleaning up an remodelling. It`s the first garden I have so I`m really happy and cant wait to get back from the States so I can continue the garden prosess. I would love to hire a landscape architecte but the money is gone (strange..;) so I`ll have to settle with my own (bad) ideas. I will for sure have a magnolia tree and lots of purple flowers:)










3 kommentarer:

  1. Sukk, ja en hagedesigner skulle jeg også gjerne hatt! :) Jeg er IKKE i ekstase, for jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre, og det koster FLESK med planter, busker og trær... Vi blir vel ferdige til omtrent pensjonsalderen, tenker jeg :)
    Kos dere i Miami!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Dæsjken, så at du vant konkurranse hos Lady Burk! Kult da!
    Tenk at de har kjøpt en Rian og skal pusse opp.. så heftig! Tipper det blir bærre lækkert!
    Snart hjemme?

    SvarSlett
  3. Hæh?? Konkurranse?? Dette må jeg sjekke ut, kan ikke huske å ha meldt meg på..:) Drar imorgen jeg, kommer hjem 12.5. Kommer dere en tur 17.5? JAAAAAA!! Klem

    SvarSlett