Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

onsdag 13. april 2011

Villa Malla

Det er endelig vår og solen kommer frem. Selvom jeg nesten har vondt i kroppen fordi jeg lengter etter Marrakech og ordentlig sol og varme, er det noe med våren her hjemme. Så da tenkte jeg ta en tur til Villa Malla, det nærmeste vi kommer Marrakech her hjemme;) Stedet er bare fantastisk, maten er nydelig og villaen er så nydelig at den ikke kan beskrives med ord! Jeg arrangerte 1001 natt fest her sommeren for 2 år siden for selskapet jeg jobber i (Norwegian), og det var bare MAGISK!! Vi hadde med oss litt ekstra marokkanske lamper etc og skapte en eventyrlig og magisk stemning, en kveld jeg kommer til å huske. Det er også mange som legger bryllupet sitt hit, noe som også kan anbefales. Jeg får klare meg med en lunsj denne gangen, og tenkte ta turen til helgen:)

It`s finally spring and sun in the air. Even if I`m really longing for Marrakech now, I must admit that springtime is quite nice in Oslo also. So I`m gonna go for lunch at Villa Malla, the closest we get to Morocco here in Norway;) This is a beautiful restaurant situated 40min from Oslo, and the place is just amazing! No wonder people likes to get married here.. I arranged a 1001 night summerparty here 2 years ago for my employer (an airline) and it was truly exotic and amazing, a night to remember! So I`ll return this weekend, if only for a lunch:)














3 kommentarer:

  1. Jeg har aldri vært inne der, men neste gang skal jeg også sjekke ut innsiden. Det er i hvert fall fantastisk å sitte ute der, når solen steker .. og det er vel ikke så lenge til ;-)

    Carina

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg, et fantastisk sted! Jeg elsker atmosfæren og innredningen der! Ble bare helt betatt av gulvet med stjerner.....og de fine mørke møblene og de utrolige lampene...!

    SvarSlett
  3. Tenk at jeg aldri har vært der!! Skal helt klart teste det ut i løpet av sommeren!!!
    Ha ei herlig påske, Stinemor!
    Klem
    Lise

    SvarSlett