Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

tirsdag 12. april 2011

Outdoor space

Vi har ett lite lysthus med tilhørende terrasse som jeg akter å gjøre det beste ut av. Optimalt hadde vi fått en gartner eller hage designer til å komme å hjelpe oss men kronene begynner merkelig nok å bli borte..:) Så da har jeg en plan. Uteplassen skal selvfølgelig bli marokkansk inspirert. Jeg har endel tekstiler derfra jeg kommer til å bruke, itillegg trenger jeg jo flere marokkanske lamper (får aldri nok;), lykter og bord. Jeg skal lage en marokkansk sofa så det blir spennende. Tilslutt må vi jo ha noen fine planter også har jeg superlyst på ett seil. Synes det er utrolig lekkert!!

I`m starting to plan our outdoor space. We have a terrace that I`m planning on transforming into my little moroccan place:) I would really love to hire a garden designer but we`re out of money (strange..;)! So I`m gonna use my moroccan tekstiles, lamps, lanternes and table and hopefully it will do it! I really want a canvas also (not sure if thats the right word) cause I find them very chic!!







4 kommentarer:

  1. Marrokansk uteplass høres perfekt ut! Det skal vi også ha ;-), - med lykter og daybeds. Vi lagde to daybeds til vår forrige bopel og var super fornøyd. Det var både enkelt og billig.

    Her sliter vi også med å få pengesekken til å rekke over og håper at vi i hvert fall finner fliser i Marroko. Det hadde hjulpet veldig.

    Vi har ikke bestilt marrokanske fliser enda. Jobber med å finne en dato vi kan reise nedover. Når var det dere skulle nedover?

    Carina

    SvarSlett
  2. Vi prøver å få til en reise så fort som mulig, men det er ikke så enkelt å finne en dato hvor begge kan reise pga jentene. Det kan hende at vi går for betong gulv inntil vi kan reise.

    SvarSlett
  3. Åh, jeg gleder meg til å se resultatet!
    Så du kanskje Kjærlighetshagen på NRK i går? Litt marokkansk tema på en takterasse.
    Loungen og lampene var stilige!

    SvarSlett
  4. Stine: Nei det så jeg dessverre ikke:( Kanskje jeg finner det på nettet, skal se, men så lenge det var marokkansk inspirert hadde jeg nok likt det;)

    SvarSlett