Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

onsdag 8. juni 2011

Moroccan inspiration

Til vårt nye baderom har jeg latt meg inspirere av alle de fantastiske riadene jeg har besøkt i Marokko. Resultatet begynner å gå seg til og jeg er så langt strålende fornøyd:) Gleder meg til å vise dere det men da jeg selvfølgelig har bestilt for langt skap må jeg vente noen uker til før jeg kan vise bilder. Imellomtiden kan dere kose dere med litt marokkansk inspirasjon!

For our new bathroom I`ve used my inspiration from previous trips to fantastic moroccan riads. We`ve almost finished the bathroom and I`m so excited to soon show it to you:) I would love to do it now but as I ordered a sink cabinet that was to long, I`ll have to wait a couple more weeks to get a new one. Heres some moroccan inspiration you can enjoy in the meanwhile;)










This is the most stunning and perfect outdoor space I`ve ever laid my eyes on!!!

1 kommentar: