Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

mandag 14. februar 2011

Soverom

Jeg har så mange tanker om dagen, og en av dem er hvordan soverommet vårt skal bli. Hvilke farger, hva slags stil etc. Jeg er glad i mørke soverom og synes man sover bedre i en lun, deilig "hule".  Så jeg har allerede kjøpt tapet til endeveggen, den er i mørk brun med kobber skimmer. Så da tenkte jeg kanskje ta en litt lysere brun, feks fargen "muskatnøtt" (fra Jotun) som jeg elsker, på resten av veggene. Vi skal også ha en glassvegg fra soverommet inn til badet, så det er mye å ta hensyn til. Det blir jo andre farger der inne, men viktig å allikevel få til en enhet. Det er ikke lett og masse planlegging må til.. (Kjenner hodet mitt trenger en pause;)
Her er hvertfall noen deilige soverom som jeg finner inspirerende:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar