Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

fredag 12. november 2010

HIMMELSK

Det pågår en konkurranse hos Petunia om dagen som heter "Himmelsk". Jeg har ingen ambisjoner om å vinne, men deltar for å dele noen vakre bilder fra i sommer. Bildene er tatt på øya St Lucia i Karibien, og jeg synes de er veldig vakre.
Ha en fin høstdag!



4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, skikkelig idyllisk og stemningsfullt :)
    Er så moro med sånne utfordringer og så får man delt vakre bilder med andre!
    Ønsker deg en fin helg :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Ble litt nysgjerrig på bildet ditt i oversikten.
    Mente jeg hadde sett det håndtaket et eller annet sted. Ser også at du har vært i Marokko?? Vi var der på rundreise i februar.
    Ha go' hælj ;:OD)

    SvarSlett
  3. Meget smukke himmmelske billeder... :-)

    SvarSlett
  4. Kjekt at du fant bloggen min og vil være med på "Himmelsk"! Nydelige bilder du har lagt ut også! Spesielt likte jeg det midterste bildet!

    Mn jeg må påpeke at "Himmelsk" ikke er noe konkurranse, men en ukentlig happening (hver onsdag) på bloggen min. Vi kårer ingen vinnere, her er ingen premier for det beste bildet. Vi er bare en gjeng bloggere som liker å knipse himmelbilder og synes det er kjekt å dele dem hverandre! Håper du likevel vil være med fremover med nye bilder hver uke!

    SvarSlett