Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

lørdag 26. mars 2011

Beautiful doors

Hadde jeg hatt ett hus med bra takhøyde skulle jeg definitivt hatt marokkanske dører. De skulle vært i mørkt tre med masse utskjæringer. Det har jeg dessverre ikke, så da blir det skyvedører fra en kjedelig norsk leverandør isteden:( Dører kan gjøre utrolig mye med uttrykket til ett hus og jeg bare elsker disse.

If I had a house with a high ceiling, I would definetely go for moroccan doors. It should have been dark brown decorated wood doors. Unfortunately, that`s not the case, so I`ll have to go for sliding doors from a norwegian dealer:( Doors can actually "make or break" the interior, and I think these doors are amazing.









3 kommentarer:

  1. FANTASTISKE!! Gjett og jeg skal på dørshopping! .. ja der ja ;-))

    SvarSlett
  2. Tusen takk for søt kommentar på bloggen min. Du har masse inspirasjon som jeg kommer til å titte innom. Ser det er noe med bryllup også, og jeg lever jo i en liten bryllupsboble om dagen! Skal gjerne en tur til Marokko i fremtiden, og det blir det helt sikkert Det er nok noen fristelser på interiørfronten i dette landet ja...

    SvarSlett
  3. Utrolig hva man kan få til ved å påføre lister på kjedelige dører ... en mulighet?

    Carina

    SvarSlett