Fatima

Fatima var profeten Muhammeds femte og yngste datter. Ifølge en tradisjon er Fatima den eneste av Muhammeds barn som fikk egne barn. Hun blir ansett for å ha vært gudfryktig og ydmyk og regnes som syndfri. Fatima er ett forbilde for mange muslimer, særlig kvinner. Hun omtales som "den strålende Fatima" og "legemliggjørelsen av alt det guddommelige i den kvinnelige natur, det edleste ideal som den menneskelige tanke har oppnådd".
For meg representerer Fatimas hånd kjærlighet, styrke og respekt..

Stine



Velkommen inn:)

Velkommen inn:)

mandag 21. mars 2011

Moroccan tiles

Jeg har forelsket meg helt i marokkanske fliser og funnet ut at det skal legges på verandaen. Jeg skal lage en skikkelig 1001 natt stil der, og da må vi jo ha slike fliser:) Jeg skal til Marrakech til høsten, så kjøper nok fliser der nede, hvor utvalget er enormt. Men det går ann å finne lekre marokkanske fliser i nærheten også.
Hvilke liker du best?

I`m in love with moroccan tiles so we`re going to have them on the balcony. I`m planning to make the balcony look like 1001 night so I need these kind of tiles. I`m going back to Marrakech in the fall so I think I`m gonna buy them there, but you can also find nice moroccan tiles in Norway and Sweden. Which ones do you prefer?












Tiles from historiskefliser.no and marrakechdesign.se

8 kommentarer:

  1. Jeg elsker flisene Spania fra historisefliser. Har bestemt meg for å ha slike på drømmekjøkkenet mitt.

    SvarSlett
  2. Veldig flotte fliser alle sammen. Vanskelig å si hvem som er finest:) Men den nederste var kansje finest, syntes jeg:)

    Ha en flott mandag:)

    W

    SvarSlett
  3. Vi har akkurat vært i Göteborg og besøkt Marrakech design og de har utrolig mange fine.

    Selv synes jeg det er vanskelig å velge uten å se de i sammenheng med resten, men jeg har i hvert fall funnet våre favoritter i som vurderes til gang og kjøkken. Har du vært i Marrakech tidligere? Vi vurderer å få de produsert selv, da vi skal ha mange kvadrat... men er usikker på hvor lett det er å finne en fabrikk ;-)

    SvarSlett
  4. Har nå lest meg gjennom store deler av bloggen din og ser at vi ligger i en mnd. etter dere i valg til hus ;-) Det morsomme er at vi tydeligvis har mange like referansepunkter hva gjelder interiør.

    Vi hadde tenkt til å ha tadelakt på badene, men ser dere har dårlig erfaring. Skulle gjerne tatt en prat. Kanskje over en kopp kaffe en dag?

    Carina ;-)

    SvarSlett
  5. Takk for alle kommentarer, koselig dere legger igjen ett tegn:) Carina: Ja jeg har vært i Marokko mange ganger, har noen kontakter der nede som muligens kunne sagt meg hvor enkelt det er å finne en fabrikk. Men tror nok det lar seg gjøre, det gjør det meste, spørsmålet er bare hvor mye tid dere har til å legge i det. Jeg ELSKER tadelakt og har ingen dårlig erfaring med det men vanskelig å finne noen som kan legge det i Norge. Går jo ann å prøve selv, om du er veldig handy. Har dere vært i kontakt med noen her hjemme som kan gjøre det? Ellers kan vi gjerne ta en kaffe en dag, hadde vært morro da vi er i samme situasjon fortiden:) Sender deg en mail med nr jeg.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Jeg likte de to nederste veldig godt:)Lykke til!

    SvarSlett
  7. 4, 5, og 6 er mine favoritter. Nei, jeg klarte ikke velge en. ;)

    Tror jeg hadde vært litt usikker på å kjøpe i Marokko, da fliser på terrassen helst skal være frostsikre... og det trenger de jo ikke tenke på så mange steder i Marokko. Men det finnes jo vinter og snø der også, så noen steder... kanskje...?

    Lykke til med valget! :)
    Klem

    SvarSlett
  8. Har du valgt fliser enda?

    Jeg kan på vegne av meg selv anbefale norges minste fliseimportør: far-far.no som selger herlige marokkanske fliser, og KUN det. Vi har over 50 modeller, og alle farger kan byttes.
    Flisene produseres i Mekens i Marokko, håndlagd genuin vare der altså. Ta en titt da vel.
    (vi har enda fler i showroomet i Biermannsgate 6 på Grünerløkka ;)

    hilsen
    Lasse & Joachim

    SvarSlett